free counters

11 Januari 2015

Merenung malam

Tegak
Entah kemana
Mataku memaku.

Jujurnya tiada apa
Cuma melayan hati yang meliar
Berkeliaran
Entah mencari apa
Aku sendiri keliru.

Aku sesat dalam peta
Yang dipagarkan untukku
Dan kita
Oleh manusia-manusia
Cerdik pandai,
Katanya.

Meluruskan akukah
Atau membantutkan akukah
Aku keliru.

Aku masih disini
Apa ku memburu mimpi?
Atau ku membina impi?
Atau hanya terperuk disini
Tika yang lain sudah mampu menggapai fantasi
Tuk dipeluk erat menjadi realiti.

Kiri kanan riuh
Tapi kosong tak terisi
Atau
Apa cuma aku yang berilusi?

Masihku mencari
Makna diri belum kutemui
Sepi bukan tidak berteman
Sunyi bukan keseorangan
Masih mencari yang hakiki.

Tuhan,
Temukanku ketenangan
Untuk kubuat bekal perjalanan
Merentasi alam-Mu ini,

dengan lebih rasa hamba.

4.00 a.m.
[Catatan pagi-pagi buta]

-fikirsekejap-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...